„Ne-a prevenit natura, ne-au prevenit parintii. Am inteles cum stau lucrurile cu zdrelitul incheieturilor si cu traficul. Am invatat sa fim atenti la covoarele care nu sunt fixate pe scari, fiindca bunica se daduse odata de-a berbeleacul din cauza ca una dintre vergelele de fixare din alama, duse la lustruirea anuala, nu fusese pusa la loc cum trebuia. Am invatat despre gheata subtire, despre degeraturi si despre copiii rai care varau uneori pietricele si chiar lame de ras in bulgari de zapada–desi niciunul dintre aceste avertismente n-a fost justificat de ceea ce-a urmat. Am invatat despre urzici, despre ciulini si despre felul cum iarba, care parea ceva atat de inofensiv, putea sa-ti produca niste arsuri neasteptate, ca smirghelul. Am fost preveniti impotriva cutitelor, a foarfecilor si a pericolului sireturilor dezlegate. Am fost preveniti impotriva strainilor care-ar putea sa incerce sa ne vare-n masini sau camioane […]. Am fost preveniti impotriva baietilor rai si, mai tarziu, a fetelor rele. Un profesor de biologie jenat ne-a prevenit cu privire la BTS-uri, informandu-ne inexact ca erau provocate de „activitate sexuala necontrolata”. Am fost preveniti cu privire la voracitate, lene si inselarea asteptarilor scolare, cu privire la avaritie, lacomie si inselarea asteptarilor familiale, cu privire la invidie, furie si inselarea asteptarilor patriotice.

N-am fost preveniti niciodata cu privire la inimile frante.”

Julian Barnes, „Puls”, traducere de Radu Paraschivescu, Editura Nemira, Bucuresti, 2011, pp. 190-191