„When did you start looking for love?”

„I don’t know.. I’ve always been a bit of a romantic*, I know I even had papers on love when I was in highschool. And I also thought I found the guy I was gonna spend my whole life with when I was in the 12th grade.”

„You’re really young.. People your age just have fun, they don’t look for love, they don’t search for the one. People start doing that at an older age.”

„Really..? But that’s so.. sad.”

Asta e un fragment dintr-o conversatie de sambata noaptea. Mi-au ramas replicile lui in minte.  Iar ieri vorbeam cu o prietena si imi spunea de o cunostinta comuna, ca ce bine arata cu prietena lui, ca ce frumos trebuie sa fie sa ai o relatie de genul etc.

And that’s when it hit me. Nu ma atragea ce aveau aia doi. Am avut 3 ani de relatie de acel gen si.. nu multumesc, nu e pentru mine, nu asa trebuie sa fie o relatie. Apoi am luat pe rand mai toate persoanele in relatii pe care le cunosc, de pe la 20 si ceva de ani pana pe la un 38. Sper sa nu imi sara careva in cap sau sa fac pe cineva sa se simta aiurea, dar nu am dat peste nicio relatie care sa se apropie macar un pic de ce caut eu**. Bine, nici nu stiu daca ce caut eu e de gasit, pot doar sa sper ca ar fi. Iar pentru ei poate functioneaza ce au gasit, poate e chiar tot ce le trebuie, fiecare cauta ce vrea si cauta in felul propriu. Dar eu nu invidiez pe nimeni cunoscut pentru ce a gasit. Nu stiu daca sunt eu total paralela cu ce este posibil, dar eu nu as sta in relatia nimanui cunoscut. De fapt, daca as fi in locul multora nu as sti cum sa plec mai repede.

Nu am incheiere, mi-am dat seama de chestia asta ieri seara si inca o rasucesc pe toate partile. Si, sincer, nu prea imi convine constatarea asta. Pentru ca daca eu nu prea cred ca exista ceea ce vreau eu, cum am putut sa caut? Nu a fost ca o vanatoare de inorogi sau dinozauri? Oare vreau prea mult, oare am cerut prea mult? Si cand am cautat, am cautat pe bune, sperand in tot ce era si ce putea fi celalalt, or was I just trying to settle for less, to reach a compromise because I was feeling lonely and they were sort of nice and pretty interesting people? Ca au fost momente si momente, dar mi-e greu sa le compar cantitativ. Pe de alta parte, ma intreb daca settling down implica automat settling. Ar fi trist sa da.

–––––-

* The Ewan McGregor in Moulin Rouge kind of romantic: „Do you believe in love?” „Love..? Above all things I believe in love. All you need is love!”

** Ma bazez pe ce vad din exterior, in general nu stiu ce este dincolo de ce se vede, poate e bine undeva mai.. adanc, sa zicem. Si totusi.. si-n exterior trebuie sa arate intr-un anume fel, nu?