Drumul catre rom este foarte lung. Si plin de oameni lenti, care au iesit la plimbare in mall. Mall in care au bagat si un rollercoaster, de ce sa nu te simti ca-n gara si sa tremure tot cand trece ala peste sine? Oricum, descoperire placuta in Real: au Ouzo 12. Haaabar n-aveam, surpriza placuta.

–––––

Suna soneria. Deschid usa, o tanti care cica e din administratie, ca am de semnat niste hartii ca s-a schimbat comitetul si trebuie sa iau la cunostinta niste chestii. Precauta, ca stiu ca majoritatea vecinilor sunt mai uraciosi, o primesc inauntru. Se opreste in hol, emotionata.

„Stii, eu am fost colega cu Marguta, saraca.. De cand veneam pe la ea, eu nu am mai intrat in casa asta.”

Si am stat cu ea si mi-a povestit de ea si de ultimul ei sot.

[Eu nici nu i-am retinut prenumele. Pur si simplu i se zicea Mateescu sau Bică. Dar e un om pe care as fi vrut sa il cunosc, din ce mi-au povestit tata si Mamaie. Si se certa foarte haios cu Marga. De exemplu, ea nu era genul care sa stea in bucatarie si i-a facut candva scandal ca el vrea sa manance o omleta. Ea a venit, i-a spart ouale pe chelie si s-a calmat. El o suna pe Mamaie, foarte linistit: „Țușchi, vino te rog frumos sa vezi ce mi-a facut sora dumitale, ‘tu-i d-zeii ma-sii!” Ajung acolo Mamaie si Tataie si el era asezat pe scaunul de la bucatarie, picior peste picior, bea un sprit, si ouale inca i se scurgeau de pe cap.]

Cu ocazia asta m-am pus bine cu cineva din administratie. „Eu stau la 10, la usa de pe partea aia. Oricand ai vreo problema cu vecinii sau cu orice, vino la mine.” I-am zis ca imi serbez ziua cu niste prieteni. Sa stau linistita, ba chiar sa chem oamenii acolo mai des.

Ce ma mira pe mine e ca batranii din bloc sunt mai de treaba decat cei tineri. Cei tineri au venit in anii trecuti sa se planga de galagie si mi-au chemat politia la usa cand jucam mima. Astia mai in varsta, ca m-am mai intalnit si cu altii, si de pe etaj cu mine, si de prin restul blocului, m-au luat cu la multi ani si distreaza-te ca esti tanara, asa si trebuie.

–––––

Ma pregatesc sa suflu in lumanare. De fiecare data cand trag aer si ma pregatesc sa suflu, ei incep sa mai cante inca o strofa, si apoi inca una..

–––––

Please don’t be wearing perfume, please don’t be wearing perfume.

–––––

Dimineata, dupa ce au plecat mai toti, pe canapeaua intinsa de cand jucam Saboteur. Stateam cu Diana si am vorbit si am povestit si am analizat de am ragusit.

–––––

Raman singura, scot plapuma din lada de la canapea si ma tarasc cu ea in pat.

De dimineata*, pe jumatate adormita, intind mana si incep sa caut cu ea langa mine. Dar el nu e, el nu a fost.

*Adica pranz, dupa ce am dormit.