Imi place Bucurestiul, noaptea, dupa ploaie. Aerul este respirabil, iar totul pare mai curat. Sunt balti peste tot, ce-i drept, dar.. noaptea, toate pisicile sunt negre.

Eram in Iron, pe langa scari, cand am aflat ca afara ploua. Aproape ca am tipat „Ploua?!” si am zbughit-o afara. Ploua incetisor, dar dupa caldura de inauntru ma incanta fiecare strop de apa. Majoritatea care treceau pe langa mine se uitau ciudat. Cei care ieseau intrebau cu scarba daca ploua. Dar cineva a iesit sa fumeze o tigara cu mine in ploaie, totusi. Si aproape pana s-a oprit ploaia am stat de vorba cu un baiat care se asezase la intrare doar ca sa asculte si sa priveasca ploaia. Si am vorbit despre ploaie si despre furtuni. Si despre mare. A plecat si am mai ramas la intrare, afara, privind inspre lumina de deasupra cum picaturile cadeau din ce in ce mai mici, pana cand abia le mai puteam observa.

Un el si o ea au iesit in ploaie. Se auzea muzica din 3 directii diferite, fiecare de alt gen si pe alt ritm. Iar ei doi au inceput sa danseze, insa pe ritmul lor. I-am privit un pic si am zambit, gandindu-ma cand o sa mai fac si eu asta iar. M-am intors inauntru, simtindu-ma un fel de intrusa in momentul lor de intimitate.

Am coborat scarile, am mai luat un CBJ si o acadea. Si ceva mai incolo, peste voci, peste chitara si bas se aude ploaia cazand pe acoperisuri tabla. Si iar am iesit afara. Ploua tare, erau deja balti pe jos. Am iesit mai departe, spre strada. Pustiu. Doar eu si ploaia. M-am mai plimbat, am mai sarit prin niste balti si am revenit.

Cand am plecat spre casa o parte din drum am mers pe jos. Era prea placut. Ploaia se oprise, dar inca se mai scurgea de pe acoperisuri, prin burlane, de prin copaci… In afara de apa cazand pe tot ce era in jur era liniste, exceptand zgomotele catorva masini.

Acum sunt acasa, la lumina, iar pisicile* sunt iar albe. Inca am parul si hainele ude si reci. Dar mi-e bine. Si… sunt fericita. A fost o noapte plina de surprize placute, de bucurii copilaresti si de detalii neasteptate.

–––––––-

* Am cercei in forma de pisici albe. Sunt cerceii mei pentru zilele de miercuri.

Desene frumoase stau pe pereti

Si am si-o pisica – PISICA!–  cu 9 vieti. […]

Asa ca vino sus daca ploua…