Maine, la 3.30, plec la mare. Maine, pe la 17.00, o sa imi arunc bagajele pe pat si o sa alerg in mare.

Si timp de 7 zile o sa inot, o sa ma ard (eu ma inrosesc, apoi mi se pare ca devin si eu mai aramie si… cand revin in Bucuresti ma intreaba lumea: „da’ tu nu te-ai dus la mare? ca nu te-ai bronzat deloc vara asta!”), intr-una din zile o sa sar prima in apa de pe puntea de sus a unui vas si o sa panichez pe toata lumea (been there, done that a few times and I enjoyed the hell out of it!), intr-una din zile o sa ma plimb cu motorul (speeer) si intr-o alta zi probabil turul peninsulei. Si daca e frumos de tot, o zi la Waterland.

Intentionez sa ma trezesc zilnic la rasarit, sa alerg (sau sa fac pe zombie-ul, ca nu sunt matinala) pana la capatul plajei si… sa ma intorc inot. Macar o parte, ca as avea cam 1.5 km si nu prea am eu rezistenta. Oricum, mie mi se pare interesant sa vad cat sunt in stare sa avansez in distanta parcursa inot in fiecare zi. Si nu imi pasa, oricat mi-o lua o sa fac tot drumul inot intr-o zi. Ca vreau eu.

Mai vreau sa joc si badminton. Mi-am luat palete noi si vreau sa test them out.

Mai vreau sa mananc. Mult si multe. Dar in primul rand imi vin in minte clatitele si gogoselele facute de o batranica de acolo… Si gyros si souvlaki… Si gavros… Si sepie… Si tzatziki… Si nu stiu, mai vad. Ideea e ca in timpul zilei recuperez plimbarea de la rasarit.

In rest… somn si lenevit. Mi-am luat azi o carte, Dansatoarea de Kabuki, de Sawako Ariyoshi… sper sa imi placa. (Mda, sunt obsedata de Japonia, dar nu e nicio noutate in asta.) Oh, si mai intentionez sa scriu cat sunt acolo. Eliberare de ganduri as in Dumbledore’s pensieve.

Dar pana ajung acolo… mai e. Mai e facutul bagajului, mai am de pus la incarcat telefonul, ipod-ul si bateriile de la aparatul foto, mai am de facut un playlist de 8 Gb care sa aiba de tot ce as avea eu nevoie timp de o saptamana, mai am sa imi spal niste pantaloni si sa imi sterg o geanta… si sa imi fac unghiile. Uuu, si sa imi caut ochelarii si teava.

Si trebuie sa adorm. Am reusit sa dorm de pe la 5 si ceva pana pe la 7 si un pic, dar nu o sa imi ajunga. Ca sunt „copilot” noaptea, ca vad mai bine. (Mi-am amintit sa vad la ce ora rasare soarele. 6:25-ish). Pe la 7-7 si ceva eu o sa ma culc si revin in fata la Promachonas. Si de-acolo merge… merge usor.

Popas pe la pranz la Asprovalta, papat la Votsalakia. Cand am mers prima data in Grecia, printr-a 7a, am mers prin agentie. Si acolo, la agentia corespondenta, era un tip din Rep. Moldova… sau Ucraina, smth around there. Sasha. Foarte de treaba. Ne-a recomandat sa mergem la Votsalakia si sa spunem ca venim din partea lui.

Tipul care era proprietarul tavernei, desi destul de in varsta, nu statea locului nici o clipa. Saluta oamenii pe strada, vorbea cu multi si lucra alaturi de ceilalti, taking orders and stuff. Si la el era singurul loc unde abia gaseai o masa, ca veneau si localnici. Eh, nu vorbea el engleza, dar te intelegeai cu putina germana, combinata cu tu vorbit pe limba ta si dat din maini si el vorbit pe limba lui si dat din maini. Si era bine acolo. In primul rand mancarea era grozava, in al doilea rand mereu ne dadea din partea casei bautura si ceva bun la desert. Si in anii in care ne-am dus in Asprovalta tot ne-am dus la el, ne-am facut poze cu el, am trimis pe altii cu pozele la el si au beneficiat de acelasi tratament pe cale de recomandare. Si au revenit si ceilalti la el.

Cand nu am mai mers in Asprovalta, nu am mai trecut pe la el. Pana anul trecut, cand am facut un mic ocol ca sa mancam ceva cald la pranz. Si m-a vazut pe mine si m-a recunoscut dupa vreo 5 ani. Si chiar nu ma asteptam! Oricum, a fost un sentiment placut. Asa ca one of tomorrow’s highlights is eating gyros there. Pentru ca le iese foaaarte bun si in alta parte nu am mai mancat asa de bun! Si e maaare, e un platou oval enorm in care ai toate chestiile puse in dungi. Dar nu are mereu, asa ca s-ar putea sa pap souvlaki. Ca data trecuta am zis gavros, ca mi-era pofta… dar fiind peste, dupa 2 ore muream de foame iar.

Aaaanway, mi s-a actualizat music library-ul so ma apuc de playlist.

Ma intorc pe 1 septembrie, noaptea. Si de pe 2 incolo… hai la un 12 boats.