Am primit o leapsa de la Cristina. Ideea e draguta, imi place sa raspund la intrebari, so here goes nothing:

1. Care este ultima carte pe care ai citit-o?

Pana la capat? Ca in ultima vreme am inceput mai multe si nu le-am terminat… Pai cred ca a fost Floare-de-Zapada si Evantaiul Secret. Dar asta a fost recitita. In caz ca nu se pune, trecem la Forbidden Game – The Kill.

2. Dacă ai putea fi un personaj dintr-o carte, ce personaj ai fi şi de ce?

Pff, isi mai are rostul intrebarea asta? Mariko Toda, simplu. Shogun is the one book to rule them all so far. Mi-au placut inocenta ei aparenta si ceea ce facea de fapt in spatele peretilor mult prea subtiri, riscand tot. Si a fost curajoasa, till the end. In plus, era atat de fragila si atat de puternica in acelasi timp… Stia cum sa explice totul asa cum trebuia si nu gandea precum toti ceilalti. Si… era un fel de sugestie cu autoritate. And she was Asian.

3. Care e cel mai frumos film pe care l-ai văzut până acum?

Eu nu am film preferat. Si nu pot spune ca ala a fost cel mai frumos. Mai ales ca exprimarea asta de „cel mai frumos” ma face sa ma gandesc la film gen poveste, dragoste si alte cele. Ca nu poti spune „ce frumos l-a omorat pe ala, ce poetic i s-a prelins sangele pe piele” si sa mai pari cat de cat normal. Uhm uhm uhm… Film cu poveste si cu regasit in parti din el si cu lacrimi la sfarsit ar fi The Notebook. Si ce patetica sunt acum.

4. Dacă te-ai putea întâlni cu un scriitor, ce scriitor ai alege?

James Clavell. Si cat de nestiutoare m-as simti in preajma lui. Dar omul stie multe, as putea eu doar sa tac si sa il ascult. Si poate JD Salinger, sa aflu si eu ce se intampla cu ratele din Central Park iarna, pana la urma.

5. Care e melodia ta preferată, cea pe care o asculţi fără să te poţi sătura de ea?

Uite nici melodie preferata nu am. Si cei care spun ca au sunt oameni cam tristi de felul lor. Cum sa te limitezi doar la o melodie, doar la o stare, doar la o emotie? In fiecare zi… ce in fiecare zi, la fiecare cateva ore esti altfel, traiesti altfel. Exista si cateva exceptii de stai mai mult intr-o stare si se explica. Hai sa ne gandim ce melodie am ascultat mai mult in ultima vreme, though. iTunes spune ca de cand mi-am reincarcat library-ul (adica joia care tocmai a fost), am ascultat cel mai mult o melodie de 19 ori. Si aceasta e The General Specific, by The Band of Horses. Dar pe iPod e alta si nu va spun care, ca smbd’s ego will start saying „supahfly” si are destula incredere in sine omul, nu ii mai dam si noi.

6. Unde ai locui un an, departe de casă?

In Thassos. Si vreau sa ajung acolo intr-o noapte cu luna plina. E asa frumos sa fii in mijlocul marii, peste tot doar apa, si sus luna care sa lumineze totul intr-un mod cam straniu. Si apa sa fie la fel de linistita ca un lac. Totul in asteptare, singurele valuri si singura adiere sa vina de la miscarea feribotului. Si acolo am de ales pe ce plaja sa ma duc mai intai. Si ezit intre Paradise Beach si plaja aia miiica din Potos, ascunsa de partea cealalta a digului, unde intr-o noapte cu prea multe stele… eh.

7. Când citeşti, pentru a marca locul unde ai rămas, foloseşti semn de carte sau îndoi pagina? Şi ce fel de semn de carte?

Daca imi da cartea semn de carte e bine, il folosesc. Daca nu, imi indoi frumusel un colt. Mai indoi colturi si daca imi place ceva la pagina respectiva. Si cand recitesc acea carte ma uit asa, cu satisfactie imbecila ca am indoit colt acolo candva. Si ca uite, azi indoi in acelasi loc, ca iar ma prinde dimineata citind.

8. Ai primit în ultima perioadă cărţi cadou? Şi dacă da, care?

Paaai… da. Am primit seria Enciclopedia Britannica, adunata volum cu volum de bunicul meu in fiecare vineri, cand au scos-o cu nu stiu ce ziar. Si a fost o surpriza foarte placuta, pentru ca atunci cand am auzit ca apare am rugat-o pe mama sa imi ia primele volume, dar a uitat. Si cand mi-am amintit de ele, am inceput sa fac urat, eram suparata si dupa aflu ca mi le-a adunat Dada pe toate. Si am si ceva scris de la bunici in primul volum. Cartile primite in dar sunt mai frumoase daca au ceva scris pe ele. Asa, cu drag.

9. Îți place să reciteşti unele carţi?

In ultima vreme cam asta am facut. Si le vad cu alti ochi, ma minunez in alt mod… E altfel de fiecare data. Dar vreau sa pun mana si pe carti noi, ca pe unele le-am recitit de vreo 6 ori…

10. Care crezi că este cartea care ar trebui impusă tuturor ca “lectură obligatorie”?

Ar fi bine daca ar fi citite si cele care sunt deja trecute ca obligatorii. (Si aici, eu recunosc ca nu am citit Baltagul. Dar am citit Ion de 3 ori. Prima data de placere, ca asa am vrut eu. A doua oara ca ii venise randul si nu mi-a mai placut la fel ca a fost impusa. Si a treia oara ca… incepusem sa uit si era necesar.)

Oricum, obligatoriu consider ca ar fi Codul Bunelor Maniere. Macar un rezumat de pe net si tot e cazul sa fie citit, sa rasara niste bun simt in unii, ca de la bun simt pana la politete si alte cele mai e cale lunga.

11. Care e locul preferat pentru lectură?

Undeva la mare, pe plaja. Sau patul meu. Sau scaunul de la birou. Dar nu citesc cu cartea pe birou. Imi tin cartea in brate, scaunul rasucit si un picior pe coltul biroului si celalalt in pat. Sau amandoua picioarele intinse in pat.

Intentionez sa imi duc un sezlong maaaare la Apartament, pe balcon. Si sper sa imi pot invia zorelele.

12. Care sunt motivele care te determină să alegi o carte pe care să o citeşti?

Pareri bune despre ea auzite de la prieteni care citesc. Sau daca ma duc total nestiutoare in librarie ma atrag titlul, coperta uneori, descrierile de pe spate nu prea ca sunt prea comerciale si 90% ar putea fi puse pe orice carte. Imi place in schimb sa ma uit la numele personajelor si sa deschid la intamplare cartea in 2-3 locuri si daca imi place ce citesc pe acolo, a mea e.

Apoi mai e biblioteca bunicilor. Acolo ma duc si in primul rand adulmec. Adulmec mirosul de carti cu amintiri, carti citite de bunicul, de bunica si de mama. Si unele si de mine, desi recunosc cu rusine ca la cate carti sunt acolo eu am citit prea putine. Si vine Dada si ma urmareste cum imi plimb degetele pe titlurile cartilor si pasesc lent tinand capul inclinat pentru a citi mai usor. Si ma intreaba ce caut, cautam impreuna si mereu plec macar cu o carte. Ultima data si-a mai amintit de 2 care s-ar putea sa imi placa si mi le-a trimis cu mama, cand s-a dus mai pe seara la ei.

Gata cu leapsa. Mi-e cam somn si e abia vreo 11. M-am trezit acum nici 12 ore si deja vreau sa ma culc. Nu e bine.

Leapsa merge la cine vrea, dar neaparat la Captainslow (ca stiu ca o sa te ingrozeasca sa vorbesti atata despre carti), la DeeDee (ca nu mai stiu ce ai mai citit de la Shogun incoace), la Molly si la Ruki (ca de voi stiu ca cititi, chiar cititi).