Acum vreo 2-3 zile m-am vazut cu prietenul si am mers prin parcul Moghioros, ca e aproape de mine. De unde primavara devreme, iarna si toamna tarziu intalnesti aproape numai cupluri si grupuri de adolescenti, cum da caldura ies batranii si mamele cu carucioare cu bebei urlatori.

Toate bune si frumoase, incepand de la vreme si terminand cu look-ul (relativ) nou al parcului. Partile nasoale sunt lacul care cam pute de la gunoaiele aruncate de „oamenii de bine” si faptul ca abia mai gasesti o banca libera pe care sa stai si tu sa admiri verdeata in orasul sufocat de lumea moderna.

Dam o tura de lac, nicio banca frate! In sfarsit, ajungem pe la pod, vedem o banca libera si am inceput sa merem mai repede sa nu care cumva sa ne-o ia inainte vreo mama cu carucior sau vreo babuta isterica. Victorie! Am ocupat o banca! Acum putem observa imprejurimile.

In dreapta stateau pe o banca 2 batrani. Doar ca babutza nu prea se multumea cu statutul de persoana in varsta si era imbracata intr-un alb lucios, cu par vopsit negru, cu funda alba la spate si o floare rosie in partea din fata a complicatului cuib. Izbita-miu a zis ca pare a fi curva, dar refuz sa cred ca la asa o varsta mai exista dame de companie in bussiness… Si totusi, ce femeie respectabila isi intinde fusta peste genunchi, pentru ca imediat in secunda urmatoare sa si-o ridice la loc singura?

Intorcand privirea de la aceasta doamna a inaltei societati bucurestene, ne uitam pe malul lacului. O mama sta pe iarba si copilul ei de cativa anisori se intinde peste suprafata apei pentru a pescui frunze. O fi apa mica in lacul Moghioros, dar tot, daca era sa cada, ii ajungea peste cap…

Un alt mod exemplar de a educa progeniturile ne este dat cand incepe o femeie sa urle la copilasul ei, care plangea (probabil il speria ma’sa), in timp ce tatal mergea jenat la vreo 2 m distanta. De ce urla mama? Pentru ca „bunica-ta e idioata! Mi te tine treaza la pranz si te scoate afara in timpul zilei, cand se stie foarte bine ca lumea buna iese afara abia acuma, pe seara!” Daca lumea buna care iese seara e ca tine, atunci stia ma-ta ce stia cand a scos copilu’ afara la pranz…

Tot felul de oameni trec prin fata bancii noastre, mai putin o baba care ne intreaba „pot sa stau si eu aici?”, deja cu fundul pe jumatate atingand locul in care isi pusese izbitu’ geanta. Noi ne uitam ciudat la ea. Puii mei, de ce din toate bancile cu mosi si babe a venit tocmai la noi? Nici ei nu se mai suporta intre ei? Ma rog, el ii spune ca acolo si-a pus geanta si ca in cealalta parte a bancii nu are unde sa si-o tina. Ea ca bancile sunt facute pentru oameni, nu pentru genti si pac, se pune peste geanta, in care btw era ceva care se putea sparge/strica. Ne-am ridicat si am plecat, el neuitand sa ii spuna ca e nesimtita. Bineinteles, ea a inceput cu „generatia de azi” si „pe vremea mea”.

Dar chiar asa, chiar e numai vina generatiei e azi? Chiar e ok sa te bagi asa in sufletul omului cand nu ai ce cauta acolo? Cand poti foarte frumos sa te asezi pe banca urmatoare unde erau batranei simpatici? (Nu ma refer la „dama de companie” mentionata mai sus.) Si nu numai ca „generatiei de ieri” i se pare ca i se cuvine respectul, dar nici nu ii trateaza ok pe ceilalti. Asa ca de ce sa fii politicos cu cineva care nu se oboseste sa fie politicos cu tine?

De ce sa oferi locul in autobuz unei babe machiate si imbracate ca una de 20 de ani? Se da tanara, atunci sa se dea tanara pana la capat!

Si de ce fug batranii ca dracu’ de tamaie de locurile speciale pentru ei in autobuz si vin sa te dea pe tine jos de pe locurile cocotate? Eu special ma duc pe ele ca ma gandesc ca le e greu sa se urce, dar nuuu, tre’ sa fie ei la inaltime sa stea dupa sa barfeasca de cum s-a imbracat cutare de pe locul x sau y din raza lor vizuala.

Si nu e numai asta, ca nu e de ajuns ca eu chiar platesc abonament si stau jos, ei nu platesc nimic si tot vor sa stea jos. Ca „am muncit o viata intreaga”. Bine, bine, dar acum nu mai muncesti, banii ii primesti de la stat, iar acei bani vin de la generatia de azi…

Nu spun ca nu ii respect pe batrani. Ca de salutat ii salut, de vorbit politicos le vorbesc politicos, dar ma calca pe nervi ca vecina X nu ma mai saluta pentru simplul motiv ca m-a vazut sarutandu-ma cu prietenul meu pe strada.  Ma rog, ideea e ca ma deranjeaza sa fiu de treaba cu toti mosuletii si acestia sa creada ca respectul primit li se cuvine si ca nu trebuie sa faca ceva anume ca sa il merite.

Si daca tot se plang de generatia de azi sa nu uite ca ei au educat-o!